Çift Anadal Programı (ÇAP), ana dal lisans programlarını üstün başarıyla yürüten öğrencilerin, aynı zamanda ikinci bir dalda lisans diploması almak üzere öğrenim görmelerini sağlamak amacıyla uygulanır. Program esasları “Çift Anadal Programı Yönergesi” ile belirlenmiştir. Yönergeye göre Çevre Mühendisliği anadal programını üstün başarı ile yürüten öğrenciler, en erken 3. ve en geç 5. yarıyıl başında ÇAP’na başvurularını yaparlar. DEÜ Çift Anadal Yönergesine göre, öğrencinin başvurduğu döneme kadar anadal lisans programında aldığı tüm kredili dersleri başarıyla tamamlamış olması, başvuru sırasındaki genel not ortalamasının 4 üzerinden 2,00 olması ve başvuru sırasında anadal lisans programının ilgili sınıfında başarı sıralaması itibariyle en üst %20’de bulunması gereklidir.
Uygulamanın ilk yıllarında ÇEV-İNŞ (birinci anadal İnşaat Mühendisliği, ikinci anadal Çevre Mühendisliği) ÇAP kredi saati 62.5 olarak belirlenmiştir. Ancak, Bölüm Akademik Kurulu’nda yapılan görüşmelerde ÇEV-İNŞ ÇAP’nda yer alan “Temel İşlemler” dersi kapsamında verilen bilgilerin “Kimyasal Prosesler”, “İçme Suyu Arıtımı” gibi derslerde de ele alınması nedeniyle, programın öğrenci lehine düzenlenmesine karar alınarak, Temel İşlemler dersi ÇEV-İNŞ ÇAP’ından çıkartılmıştır. 2007 yılında yapılan bu düzenleme ile kredi saati azaltılmış ve 57 olmuştur. 2007-2008 döneminden itibaren uygulanan ders programı ve derslerin kredi saatleri Tablo 1’de verilmiştir.
Ön Şart |
Kodu |
Dersin Adı |
Kredi |
Birinci Sınıf – 2.Yarıyıl (Bahar Yarıyılı ) |
|||
– |
ÇEV1006 |
Çevre Biyolojisi ve Ekolojisi |
3 + 0 |
– |
ÇEV1008 |
Çevre Mühendisliği Kimyası I |
4 + 0 |
İkinci Sınıf – 3.Yarıyıl (Güz Yarıyılı ) |
|||
– |
ÇEV2007 |
Çevre Mühendisliği Kimyası II |
3 + 0 |
– |
ÇEV2009 |
Çevre Mikrobiyolojisi |
2 + 2 |
İkinci Sınıf – 4.Yarıyıl (Bahar Yarıyılı ) |
|||
– |
ÇEV2008 |
Çevre Mühendisliği KimyasıIII |
3 + 0 |
– |
ÇEV2010 |
Çevre Analiz Teknikleri |
2 + 2 |
– |
MAK2019 |
Termodinamiğe Giriş |
2 + 0 |
Üçüncü Sınıf – 5.Yarıyıl( Güz Yarıyılı ) |
|||
– |
ÇEV3017 |
Su Kalitesi Kontrolü |
3 + 0 |
– |
ÇEV3069 |
Katı Atıklar |
3 + 0 |
– |
ÇEV3021 |
Kimyasal Prosesler |
2 + 1 |
Üçüncü Sınıf – 6.Yarıyıl( Bahar Yarıyılı ) |
|||
– |
ÇEV3016 |
Hava Kirliliği ve Kontrolü |
3 + 0 |
– |
ÇEV3018 |
İçme Sularının Arıtılması |
3 + 0 |
– |
ÇEV3022 |
Biyolojik Prosesler |
2 + 1 |
Dördüncü Sınıf – 7.Yarıyıl( Güz Yarıyılı ) |
|||
– |
ÇEV4067 |
Kullanılmış SularınArıtılması |
4 + 0 |
– |
ÇEV4019 |
Deniz Deşarjları |
2 + 0 |
– |
ÇEV4063 |
Çevre Yönetimi |
2 + 0 |
Dördüncü Sınıf – 8.Yarıyıl( Bahar Yarıyılı ) |
|||
– |
ÇEV4050 |
Arıtma Tesisi Tasarımı |
2 + 2 |
– |
ÇEV4046 |
Endüstri Atık SularınınArıtılması |
3 + 0 |
– |
ÇEV4048 |
Arıtma Çamurlarının Bertarafı |
2 + 0 |
ÇEV4062 |
Bitirme Projesi |
0+6 |
|
TOPLAM KREDİ |
57 |
Lisans programını başarıyla yürüten öğrencilerin ilgi duydukları başka bir alanda bilgilenmelerini sağlamak amacıyla 2007-2008 öğretim yılından bu yana Yandal Programı (YP) uygulanmaktadır. YP’yi başarıyla tamamlayan öğrencilere “Yandal Sertifikası” verilir. YP, “Yandal Programı Yönergesi”nde belirtilen esaslara göre uygulanır.
Ön Şart |
Kodu |
Dersin Adı |
Kredi |
Birinci Sınıf 1.Yarıyıl ( GüzYarıyılı ) |
|||
– |
ÇEV1051 |
Çevre Mühendisliğine Giriş |
2+0 |
Birinci Sınıf 2.Yarıyıl (Bahar Yarıyılı ) |
|||
– |
ÇEV1008 |
Çevre Mühendisliği Kimyası I |
4+0 |
İkinci Sınıf 3.Yarıyıl (Güz Yarıyılı ) |
|||
– |
ÇEV2007 |
Çevre Mühendisliği Kimyası II |
3+0 |
– |
ÇEV2009 |
Çevre Mikrobiyolojisi |
2+2 |
İkinci Sınıf 4.Yarıyıl (Bahar Yarıyılı ) |
|||
– |
ÇEV2010 |
Çevre Mühendisliği KimyasıIII |
3+0 |
Üçüncü Sınıf 5.Yarıyıl (Güz Yarıyılı ) |
|||
– |
ÇEV3013 |
Temel İşlemler |
3+0 |
– |
ÇEV3017 |
Su Kalitesi Kontrolü |
3+0 |
– |
ÇEV3021 |
Kimyasal Prosesler |
2+1 |
– |
ÇEV3069 |
Katı Atıklar |
3+0 |
Üçüncü Sınıf 6.Yarıyıl (Bahar Yarıyılı ) |
|||
– |
ÇEV3016 |
Hava Kirliliği Kontrolü |
3+0 |
– |
ÇEV3018 |
İçme Sularının Arıtılması |
3+0 |
– |
ÇEV3022 |
Biyolojik Prosesler |
2+1 |
Dördüncü Sınıf 7.Yarıyıl( Güz Yarıyılı ) |
|||
– |
ÇEV4067 |
Kullanılmış SularınArıtılması |
4+0 |
– |
ÇEV4063 |
Çevre Yönetimi |
2+0 |